Sabtu, Oktober 04, 2008

ANAK SAPA LA NIE...


Sekadar renungan...

Namaku 'Kucing'. Badanku berbulu dan berwarna hitam & putih ala-ala beruang panda gitu. Aku ni baru peringkat anak kucing lagi, lum ler dewasa dan akil baligh. Aku nak berehat ni sambil tunggu emak balik. Mana dia pegi ntah di hari raya hari mulia ni... nanti kawan-kawan datang, sedare-mare datang, susah la macam ni.

Ni... pakcik amik gambar aku ni apsal? Nak datang beraye umah Pak Ngah, raye jer la. Aku nak privacy la sikit.

Aku ni kucing jer pakcik. Tak de dosa tak de pahala. Tapi kalau manusia ade urusan yang lum selesai ngan aku, kite jumpa di sane ye... Nthle.. letih aku nengok gelagat manusia ni pakcik, cam tak takut Tuhan jer. Cam tak ingat nak mati jer. Ye la... dia orang buat dosa cam makan kacang jer...

Ok la pakcik, Salam Aidilfitri. Raya raya jugak, kewajipan jalan!

Bye-bye, Meaw-meaw!

4 ulasan:

unrestmind berkata...

hye kucing..u ni jantan ke betina...klu betina leh knal x??tp bdn sy x byk bulu..dulu byk..skang x dh sbb tuan aku asik bg mkn megi je...

Aloy Paradoks berkata...

bro,,kucing leh makan tak?

Zul-Elle berkata...

To unrestmind,

Alamak... pakcik lupolah nak cek jantan ko betino.

Apo pun jangan banyak makan megi, makan karipap tak po.. hehehe.

Zul-Elle berkata...

To aloy...

apo sobonar nyo soalan ekau tu..

kucing leh makan tak?

jawapannyo kucing boleh makan! Klu dio tak makan, insyaAllah tak berapo hari dio kojol!

Jawapan kedua, kucing tak leh dimakan. Orang gilo pun tak tergamak makan kucing.

Tapiiiiii.... psssssstttt!!! Pakcik ado terdongar2, ado lak org jual sate kucing! yo ko?

Iklan lagi....!