Khamis, Oktober 09, 2008

ASAL-USUL MEMBUANG AIR BESAR @#$%^&

yUMMY ... MAKAN Time... memang menyelerekan!


Saja nak kongsi cerita ni dengan anda yang budiman... sebab semuanya berhajatkan...



Dari sebuah riwayat mengatakan bahawa Nabi Adam a.s. setelah baginda memakan buah khuldi maka perutnya pun memulas kerana merasakan ada sesuatu yang hendak keluar dari bahagian dubur. Selain dari buah khuldi ini tidaklah menjadi hal, maka sebab itulah Allah melarang Nabi Adam dan Siti Hawa memakan buah tersebut. Setelah Adam merasa hendak buang air besar maka baginda pun berlari mengelilingi syurga untuk mencari tempat membuang air besar. Lalu Allah pun memerintahkan malaikat untuk menanyakan akan halnya.



Berkata malaikat, "Apa yang kamu kehendaki?" Jawab Adam, "Aku ingin membuang kotoran yang ada di dalam perutku ini." Kemudian Allah mewahyukan pada malaikat, katakan padanya, di mana kamu hendak letakkan kotoran yang ada di dalam perutmu itu, di tempat tidurmu, di singgahsana, di sungai atau di bawah pohon kayu. Adakah kamu dapati semua tempat itu sesuai untuk kamu membuangnya! Oleh itu turunlah kamu ke bumi.



Syurga adalah tempat yang paling suci, paling bersih dari segala kotoran atau najis yang kita lihat di dunia ini. Keindahan dan keharumannay tidak dapat digambarkan dengan pancaindera kasar kita. Telah diterangkan apabila kita dimasukkan ke dalam syurga maka seseorang itu tidak akan merasa hendak buang air besar atau kecil. Setiap insan yang hidup cara Rasulullah s.a.w. adalah orang yang akan mendapat penghormatan di dunia dan di akhirat. Di dunia orang akan menghormatinya dan di akhirat Allah akan membalas dengan syurga dan rahmatNya- amin.



7 ulasan:

unrestmind berkata...

ooo...cmtu aslnye..tq la.bru sy tau..mmbuang air bsr adelah nikmat..sy kerap mmbuangnye ke tmpt yg spatutnye..lps mmbuangnye dlm hati akn brkata..."fuuhh..lega.."

Tanpa Nama berkata...

tau tak pe..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikm wtr...
terima kasih kpd sidang pengarang yang sudi berkongsi maklumat. diharapkan ruangan ini lebih banyak memaparkan kisah2 dan teladan yang boleh dijadikan iktibar kepada semua umat islam..

ustazah j-QAF

Tanpa Nama berkata...

bro,
skrg saya dah tau la asalnya tu cuma sertakan sekali asal usul mencucinya pula. ok

Tanpa Nama berkata...

mn dia bro. yg tnya psal cuci-mencuci tu? HAh SILA ANGKAT TANGAN! Terima kasih.

Sementara nk tau cara-caranya tu, nk tnya la.. sblum ni mmg X prnh basuh ke..

hhahhaaa

Aloy Paradoks berkata...

tanpa nama berkata....

eh,,apsal banyak tanpa nama berkata ni? semua orang tanpa nama ke?

Zul-Elle berkata...

ntah la aloy, semenjak dua menjak ni ntah apa angin la bertiup.

ade nama simpan nama, ade panggung wayang, ceriter pulak hampeh, ade aloy biler nak bikin drama...

jangan merajuk....

Iklan lagi....!