Rabu, September 30, 2009

Yang perlu anda tahu di sebalik 'Facebook'...

Tuesday, 29 September 2009

Boikot Facebook


Anda kenal dengan Facebook? Sebut saja Facebook,kebanyakan pengguna internet mesti mengenali satu portal yang dibangunkan untuk berhubung dalam dunia maya. Tahukan anda sejarah Facebook? Siapa yang menubuhkan Facebook dan berapa keuntungan yang mereka dapat dari portal ini? Setelah melakukan sedikit kaji selidik dalam internet dan bahan-bahan bacaan lain termasuk info terbaru dalam majalah Al-Islam baru-baru ini, maklumatnya amat memeranjatkan....!


Facebook mula diasaskan oleh : Mark Zuckerberg, seorang graduan Universiti Harvard.: Anak pasangan yahudi,Edward dan Karen Zurkerberg yang dibesarkan di Amerika Syarikat. : Seorang yang genius komputer sejak kecil lagi.

*Zuckerberg menjadi anggota Alpha Epsilon Pi (AEPi) yang merupakan pertubuhan persaudaraan yahudi yang kuat di Amerika Syarikat (AS) dan Kanada.

* Kaitannya dengan Israel, berlangsung apabila ia dikatakan sebagai yang pertama dan satu-satunya pertubuhan persaudaraan di Israel.

*Tujuan utama pembentukan : membina semangat kepimpinan di kalangan mahasiswa yahudi sekaligus menjadi pemimpin bangsa di masa akan datang.

*AEPi berkait secara langsung dengan Israel melalui Ikatan Inisiatif Israel

*AEPi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti AIPAC, Hillel, Israel on Campus Coalition, Aish HaTorah, Chabad on Campus, Hasbara Fellowships, B'inai Brith International, Shaare Zedek, Chai Lifeline, Holocaust Museum, dan Gift of Life. Keuntungan

*Pendapatan FACEBOOK datang dari iklan-iklan yang dipaparkan.

*Terdapat pelbagai sistem pengiklanan yang berbeza-beza di dalamnya. Contohnya, kaedah CPC (cost per click), sekali klik RM 0.50 dalam satu hari. Bagaimana jika 1000 orang klik pada iklan tersebut, jadi total sehari = RM 500. Klu sebulan? RM 500 x 30 = RM 15,000!! Klu Setahun pulak???Sebahagian daripada keuntungan tersebut disalurkan untuk MEMBIAYAI PEPERANGAN DI GAZA!!

Boikot Facebook

Dengan hanya klik pada facebook shj, kita sudah turut sama MEMBUNUH umat Islam Palestin di GAZA. Apalah ertinya kita memboikot barang-barang Israel jika kita tetap melakukan PEMBUNUHAN kpd saudara-saudara kita dengan menggunakan FACEBOOK???

FACEBOOK juga di gunakan dalam MENAIKKAN SEMANGAT TENTERA-TENTERA YAHUDI untuk memerangi UMAT ISLAM DI GAZA!!! JUGA DIGUNAKAN UNTUK MEMBURUK-BURUKKAN UMAT ISLAM DI GAZA PADA MATA DUNIA LUAR, SEOLAH-OLAH KITALAH PENGGANAS SEBENAR YANG MENYERANG MEREKA!!!


SEDARLAH!! SEDARLAH!! DAN SEDARLAH!! SAUDARA2KU...


Sedarilah saudara2ku sekalian, sesungguhnya kita semua dikurniakan akal fikiran yang sihat oleh Allah s.w.t untuk berfikir mana yang haq dan mana yang batil. Oleh itu, sama2lah kita muhasabah semula apa yang PATUT kita lakukan. DELETE shj akaun FACEBOOK anda atau anda ingin tetap terus menjadi PEMBUNUH UMAT ISLAM di GAZA??


*Sedikit tambahan, mungkin ada diantara kita yang mengatakan, tak perlulah tekan iklan yang ada di facebook, kerana ia yang akan menjana pendapatan tersebut.. Tapi pernahkah kita terfikir, pengasasnya adalah YAHUDI, walaupun kita tidak menekan iklan-iklan yang ada, kita tidak tahu mgkin ada bnde lain yg turut kita sumbangkan untuk membunuh saudara-saudara kita di PALESTIN..Walau apapun Facebook juga adalah 100% produk Yahudi. Sebar-sebarkan segera... Janganlah kita menjadi PEMBUNUH..

-ijoks2009-

-sebenarnya sy pernah publish entry ni dulu ,tapi tadi baca email dari teman bloger yag mengajak join facebook jadi rasa nak publish balik benda ni.Nak bagitahu saya boikot facebook walaupun saya tahu ada dikalangan pemimpin kita yg join facebook ... Itu hak mereka,Tapi saya tetap boikot Facebook.Masaalahnya org yg boikot facebook pun guna google ngan blogspot prodok yahudi jugak,susah jugak tu,hehe he,sng cerita boikot sekadar mampu.-



P/s: Terima kasih kepada:-

http://ijoks2009.blogspot.com/2009/09/boikot-facebook.html

di atas perkongsian maklumat ini. Wassalam

6 ulasan:

nahmy berkata...

assalamualaikum, syukran atas info ini. patutlah hati tak terasa nak join community facebook ni...dr dulu lg.

Aloy Paradoks berkata...

Sedarilah saudara2ku sekalian, sesungguhnya kita semua dikurniakan akal fikiran yang sihat oleh Allah s.w.t untuk berfikir mana yang haq dan mana yang batil. Oleh itu, sama2lah kita muhasabah semula apa yang PATUT kita lakukan. DELETE shj akaun FACEBOOK anda atau anda ingin tetap terus menjadi PEMBUNUH UMAT ISLAM di GAZA??

perkara ini telah diketahui oleh ramai manusia di Malaysia. termasuk saya. tapi tahukah anda, bahawa dimanakah ada laman web sosial yang dicipta oleh orang islam. yang tidak menyumbang kepada yahudi.

facebook ini hanya sebahagian, Yahoo.com juga adalah milik yahudi,,, begitu juga dengan Google.. semuanya sama.. Yahoo.com diambil sempena nama benjamin natan yahuu..

jadi untuk mengelakkan penggunaan barang yahudi ini, dimana kita boleh dapatkan kemudahan web dari org islam..

Facebook membantu saya dalam mempromosikan event dan menjual tiket tiket persembahan.

Insyaallah kita semua akan delate akuan facebook bila adanya laman web sosial ciptaan orang islam yang sama kualiti dan manfaatnya.. tapi mana dia?

Zul-Elle berkata...

Salam....
(Waalaikumussalam Tuan Nahmy),

Beberapa minggu sebelum ni, saya juga telah tergatal tangan buka akaun facebook ni. Kunun, org. lain ada, kita pun ada. Tapi, sampai ari ni, ade la sekali dua jer menjenguk... Nampaknya, delete terus la tuu...!

Saya akui seperti apa yg diluahkan oleh sdr. Aloy tu. Yahudi berjaya menguasai hampir seluruh keperluan kehidupan seharian kita. Lemahnya kita, dhaifnya kita... sampai bila???

Aloy Paradoks berkata...

ya.... kita juga perlukan genius dalam bidang it,,, dan itulah masalah kita.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

walaupun kebanyakan orang tahu bahawa facebook adalah milik yahudi tetapi mereka masih tetap menggunakan dan ada juga yang terlalu bangga dan ego dengan mempunyai akaun di FB....

apa yang nak dibanggakan? kenapa kita nak kayakan bangsa yahudi? setiap kali kita login dan klik mana-mana page di FB akan menghasilkan dana kepada mereka melalui iklan dan impression google ads.. bayangkan pendapatan iklan mereka mencecah USD1M sehari.... sapa yang tolong kayakan mereka? anak-anak dan bangsa kita juga yang kayakan mereka... itu yang nak dibanggakan ke?

saudara aloy_paradoks...
untuk pengetahuan saudara.. terdapat satu web social community yang dicipta oleh anak tempatan islam kita di www.iuneety.com

www.iuneety.com menggunakan aplikasi hebat yang seakan FB dan mereka mengeluarkan modal sendiri untuk memberi kepuasan kepada setiap pengguna.

cuba saudara layari dan join web www.iuneety.com dan lihat kehebatan di sana (tapi janganlah kondem dan bandingkan dengan FB sebab FB dibiayai sepenuhnya oleh Google dengan dana yang tinggi)

saya rasa inilah masanya kita berubah dan kita support serta bantu anak-anak tempatan islam kita supaya berjaya di persada antarabangsa

layari www.iuneety.com

Zul-Elle berkata...

Salam buat semua...,

Saya baru temui pautan ini buat menjelaskan sedikit kekeliruan yang timbul. Silalah layari seperti alamat di bawah...

http://intanhijau.blogspot.com/2010/01/hukum-sertai-facebook.html

Iklan lagi....!