Ahad, Ogos 31, 2008

KEM BESTARI SOLAT-SEKOLAH-j-QAF

Bertempat di SK. Taman Bunga Raya 1, tanggal 29 Syaaban 1429H bersamaan 30 Ogos 2008 (Sabtu) telah diadakan satu program iaitu 'Kem Bestari Solat' anjuran Pejabat Pelajaran Daerah Hulu Selangor bermula jam 8.00 pagi.

Sebagai pengenalan, Program Kem Bestari Solat merupakan salah satu daripada modul yang terdapat dalam program j-QAF. Aktiviti ini dilaksanakan dalam bentuk perkhemahan (kem) untuk menarik minat murid bagi memastikan murid-murid dapat menunaikan solat dengan sempurna dari segi bacaan, perbuatan, ilmu pengetahuan dan penghayatan. Program ini juga merupakan salah satu aktiviti pengukuhan dalam bentuk amali yang diketengahkan kepada murid-murid sekolah rendah yang beragama Islam bermula dari Tahun Satu lagi.

Antara objektif program ini adalah:
a. Murid dapat berwudhuk dengan sempurna.
b. Murid dapat mengetahui bilangan rakaat solat-solat fardhu.
c. Murid dapat melaksanakan semua bacaan dalam solat-solat dengan betul dan lancar.
d. Murid dapat melaksanakan solat dengan melaksanakan solat dengan sempurna sama ada
secara bersendirian atau berjemaah.

Ucapan dan rakaman terima kasih dan penghargaan sewajarnyalah diberikan kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan program tersebut. Terima kasih kepada Pejabat Pelajaran Daerah Hulu Selangor dan Tuan Pegawai Pelajaran Daerah Hulu Selangor. Terima Kasih kepada Guru Besar SK. Taman Bunga Raya (1), semua Guru Besar Sekolah-sekolah Rendah Daerah Hulu Selangor dan Jawatankuasa Pelaksana Program Kem Bestari Solat kali ini. Dan, tidak lupa juga terima kasih sekalung budi, jasa tuan/puan dalam kenangan buat para fasilitator Kem Bestari Solat yang dedikasi serta guru-guru SK. Taman Bunga Raya (1) dan semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung, jazakallahu khairan khathira.

Akhirul kalam, "Solat dapat mencegah seseorang daripada melakukan perkara-perkara maksiat". Terima kasih dan jumpa lagi...

Tiada ulasan:

Iklan lagi....!